Sunday, November 23, 2014

A Tough Month and a Tough Me..



November...

ada apa pada November ??

yang membuatkan aku se'tough' pelakon WWE ??

ada apa pada November ??

yang boleh menjadikan aku sekuat Iron Lady ??

arghh....semua nya gara-gara November..!!

benci ke aku pada November ??

TIDAK !!



sebab November lah banyak mengajar aku untuk menjadi TOUGH 

sebab November lah aku jadi KUAT ..

tak mungkin aku benci November yang hanya menyebabkan... :

1. memecahkan skrin handphone aku yang baru pakai 4 bulan..di mana krisis kewangan aku yang tak pernah selesai...

2. aku kehilangan sahabat baik , teman , dan yang aku anggap anak aku sendiri... Wiwie dan anak-anaknya...di sebabkan virus kucing yang memang susah untuk cure... dan aku...?? takde di sisi dia saat dia perlukan aku... perasaan bersalah yang membunuh aku semakin hari...

3. my sis deliver baby pre-mature and causes lung infection pada anak dia... hingga satu mase dia dalam keadaan kritikal dalam masa 24jam... *doakan supaya baby kuat

4. research proposal aku yang satu ape tak berjalan dan hanya tinggal kurang daripada 7 hari je untuk aku submit... 

5. dan..... aku kehilangan pemberi semangat aku... SiDia ... entah apa silap nya aku... keadaan menjadi berubah sekelip mata... di mana saat aku perlukan dia... dan dia menyepi tanpa khabar berita... 

Ya.... aku redha....

tak mungkin aku benci kan November hanya kerana satu...iaitu...

KEHILANGAN 

Ya....kehilangan lah yang paling memeritkan...

yang pergi takkan kembali...

begitu juga yang berubah hati....

tak mungkin dia sedari...

seperti kata-kata aku sebelum nie...

"Allah takkan uji hambaNya kalau hambaNya tak mampu..."
Dia yang Maha Mengetahui..




p/s : 
tetibe ter'aku' pulak...
luahan perasaan berbaur emosi...
Maaf..




No comments:

Post a Comment