Saturday, December 20, 2014

D'Laksa yang hao leow kat KSL , Johor


saya tak tau macam mane saya boleh come out dengan title macam nie ??

hao leow ?? betol ke ejaan nye??

hahaha.... hentamm saja lah....

yang penting dalam erti kata bahasa jiwa bangsa kita adalah SEDAP !!!

perhatian....perhatian....perhatian.... ** ala-ala Fazura dalam Manisnya Cinta... 

saya BUKAN pengemar laksa... setakat makan untuk merasa okay la...

kalau nak makan dalam kuantiti yang banyak... saya memang takleh telan banyak-banyak...

So... yang unik nye laksa kat KSL nie...

korang masuk shopping mall area GF tu.... semerbakkkkk baq hangggg !!

bau dia memang mengugat selera... tetibe boleh rase lapar and teringin nak makan....

kata nya original resepi from Penang...?? I dont know how far the truth is because I even go to Penang yet... 



But ... you guys must try this...

saya setakat hirup kuah jela....kalau beli pun.. makan sikit-sikit... the rest...SiDia habis kan..
hahahha....but okay la... kenyang perut dia....

harga ?? affordable.. RM5 je.. 

pergi kaunter.. order laksa nak berapa... take the laksa and find a seat...  after makan... tinggalkan je..nanti ade staff mereka yang collect...material semua pakai buang.... so dont worry...tapi hati-hati...nanti tumpah sebab panas.... hahaha

TAPI 

korang pandai-pandai lah cari air yang berkenan...sebab stall tu just jual air tin ( not variety ) and mineral sahaja... 

stall nie berdekatan dengan Tesco... ade 2 bahagian tempat makan....

1 dekat sebelah stall itu sendiri.... and 1 more berhadapan farmasi sederet dengan watson...

Haaa...nampak tak betapa alert nya saya... hahha... sebab laksa nie favourite SiDia... 

kalau ke KSL nie...mesti dok sebut je laksa nie....selagi tak dapat lahhh... adehhhh....

tapi tak semua orang yang suke... ade kawan saya yang tak suke...kata nya manis...

but for me... lain-lain tekak... so..lain-lain pendapat...

tapi why not kite cube kan?? 

lepas makan kat situ... tapau bawak balik pulak... =)




No comments:

Post a Comment