Monday, December 29, 2014

Final Exam & Istikharah



Alhamdulillah...dah lepas satu paper semalam 28hb December 2014

paper English for Hospitality & Tourism... 

walaupun minggu lepas banyak dugaan dengan nak exam lagi....demam... banjir di kampung....

sangat-sangat pressure sometimes... but I manage to handle it... Alhamdulillah...

lucky jugak la... ape yang sempat study dalam keadaan lemau , tingtong study sikit-sikit tu...masuk dalam final exam... Syukur...

tapi..dalam mase yang sama... I try to encourage SiDia untuk sambung study... 

ambik sijil , kursus and what so ever la...untuk menambahkan ilmu...

secara tak langsung , ia tambah skill kite jugak kan....

mane tahu after that rezeki makin melimpah ruah... =)

hopefully dia dapat sambung study... sebab saya memang nak sangat dia sambung study since saya tahu cerita sebenar 3 tahun dulu...tapi yerla... siapa jela saya nie... tak layak untuk atur hidup dia.. and dia pun...ade komitmen lain... tapi entah kenapa 2 hari lepas.. saya just say what I want... saya keluar kan segala opinion yang terpendam selama nie... hope he will think about it again... and saya akan berusaha untuk bantu dia... like I promise before... saya akan sentiasa ada di belakang dia untuk support dia... hidup dia masih terlalu awal untuk memegang sebuah komitmen... dia masih belum bersedia lagi... masih banyak impian dia yang tak tercapai...and saya taknak mencapai impian saya sorang-sorang tanpa saya peduli impian dia. So...I try push him and motivated him to study... 

GO FOR IT DEAR !! I KNOW YOU CAN DO IT !! FIGHTING !!

wahh....dah macam ape dah... hahahaha

and semalam...entah kenapa saya takleh tipu diri sendiri... 

sehari tak jumpa macam setahun.... haishhh....

ingat nak ajak dia pergi Pet Exhibition kat Angsana... tapi terlambat..

keluar pun dah 5 lebih... so direct ke Warong Boyan... *our favourite Bakso...ngeeee

dah lame tak rase perasaan nie... saya nervous sangat...macam,.first date kami...

ingat lagi first time kami jumpe after 3 years... dia just nak bawak pergi hospital je... tapi nervous nye...macam hapeee.... 

semalam...lama jugak saya bersiap... 2 kali tukar tudung... touch up.. hewwww....

BUT ... and AGAIN....

bile nampak dia... seperti kelmarin takde pape yang terjadi di antara kami...

seperti saya tak pernah cakap dengan dia... jangan contact and jumpa saya lagi... hahaha....

funny... but it is TRUE.. perasaan yang sama macam 3 tahun dulu...malah makin menebal....cewahhh... tak awkward langsung...

seharian...bergurau...bergelak macam hari nie akan nangis... wargghhh.. =(
jangan la nangis... 

then semalam...sebelum balik.. SiDia sempat pesan untuk buat Istikharah... 

dia kata masa dah tak banyak... buat la as pembimbing and mencari petunjuk....

honestly , saya  tak pernah buat Istikharah untuk seorang lelaki... 

selama nie saya hanya ikut kata hati... apa yang jadi.. ade hikmah disebaliknya... itu je yang saya pegang... BUT now... I need a guide.. MORE guide... 

Tapi...sepanjang solat tu... hati saya gementar...resah... mungkin risau dengan petunjuk... tapi lepas solat tu... saya lebih relax...tenang... and try untuk tidur.. 

kadang-kadang tidur agak terganggu jugak lah... entah la... tak tahu kenapa... 

"Ya Allah...permudahkanlah urusan ku..."



2 comments: